2008年10月13日星期一

恐嚇簡訊

(吉隆坡)馬華黨選今日(週一,10月13日)提名,馬華署理總會長候選人李學德自稱接收到恐嚇的簡訊,叫他退選,如果不退就等著吃子彈。

李學德指出,他競選署理一職並沒有受到黨中央的打壓,卻受到非馬華黨員傳給他的恐嚇簡訊。

為了證明他言非虛假,李學德出示手機簡訊讓攝影記者拍照。

李學德看來一臉輕鬆,他還自嘲今天特別穿了一身雪白唐裝到來,就如綿花糖般“軟扒扒”。

他笑稱“老二”是悲劇人物,馬華黨史上,曾當署理總會長的人下場都不太好。“我貪老二命運夠慘,越慘我越愛挑戰。”

李學德的競選宣言是“孤獨求三贏”倡導UQ政治(優秀振智)新思維,微軟(Microsoft)三贏靈活策略,做個勇敢馬華人,衝開黑暗。

詢及他出來競選高職會否讓中央代表覺得是兒戲時,他說,這看中央代表如何看,最重要是體現民主精神。

“馬華講求民主自由,廣大基層贏就是候選人贏,所以,我不覺得有壓力。”



光明日報‧2008.10.13

3 条评论:

alan 说...

投桃李报创新招

微软学子不见笑

贤才德兼爱搞怪

预祝胜选毋骄傲

Unknown 说...

Dipetik dari Suara Keadilan (dari markas Angkatan Muda Keadilan) (http://www.suarakeadilan.com/sk/beritautama/2009/04/4408)
Cadangan penalti RM50,000 bagi anggota dewan undangan negeri dan RM100,000 bagi anggota parlimen yang melepaskan jawatan tanpa sebab munasabah adalah satu cadangan keanak-anakan kerana tidak masuk akal kata Timbalan Angkatan Muda (AMK) KeADILan Faris Musa.
Berikutan kenyataan Ketua Pemuda Gerakan Kedah Tan Keng Liang yang mahu penalty itu di kenakan keatas mana-mana Adun atau Ahli Parlimen yang mahu meletak jawatan tanpa sebab manasabah.
Beliau juga mencadangkan jika perletakan jawatan itu atas alasan bagi mendapat mandat baru daripada pengundi bagi Adun terbabit untuk menyertai parti gabungan, penalti itu perlu dikurangkan separuh.
Sementara itu, satu lagi kenyataan yang dibuat oleh Ahli Parlimen Jerlun, Mukhriz Mahathir menyokong supaya Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) mengenakan hukuman terhadap wakil rakyat yang meletak jawatan sesuka hati tanpa alasan yang kukuh.
Katanya, perbuatan meletak jawatan dalam kalangan Anggota Parlimen atau Anggota Dewan Undangan Negeri pembangkang dengan sewenang-wenangnya, kini seolah-olah menjadi trend bagi memastikan parti mereka sentiasa mendapat perhatian.
Perbuatan itu katanya merugikan rakyat dan negara kerana pilihan raya kecil memerlukan perbelanjaan besar setiap kali diadakan, selain mewujudkan suasana tidak selesa dalam kalangan penyokong parti-parti yang bertanding.
Faris membidas kenyataan Tan dan Mukhris sebagai tidak masuk akal kerana amalan perletakan jawatan adalah perkara biasa yang diamalkan di negara-negara berasakan demokrasi.
“Kenyataan itu amat tidak masuk akal serta agak keterlaluan dan memihak kepada kerajaan Barisan Nasional sahaja tanpa mengambil kira pendapat pihak lain,” jelas Faris kepada Suara Keadilan.

Unknown 说...

一份兼職,不分國界,
只要你的網路在哪裡,收入就在哪裡。
脫離捧人家飯碗領死薪水的好機會,
兼職時間創造倍增收入
實現財務自由~
一天3-4小時,上網加薪,不求人!
只要你有郵件
請您先免費註冊體驗全自動網路創業系統
http://joe80411.weebly.com/
祝~天天都是有美好的一天˙快樂與您同在